Friday, January 15, 2010

wisma aman 叔叔




上学期帮lec做survey的钱终于追到手咯。

开心吗?

开心~~~~~~~~~~~

呵呵


之后我在fssk的大门口等我朋友之际,
迎面走来了一位我不想遇到的大叔,
他就是 --- wisma aman 的警察叔叔。
当时我没戴matrik card, 摩托车也没有ukm sticker。。。


>.


看来要中saman了啦,
心想,不会酱衰吧,
这边刚拿到钱,那边又要被罚款了。。。


他面带笑容的走向我的方向,

" Amoi, tengah tungguh apa?"

"Erm, tunggu kawan."

"Tahun berapa? kenapa tak pakai matrik kad?"

=.='''

"oh ya, sorry! i tak dah class hari ini cuma datang jumpa lec sekejap saja so .... "

"banyak orang juga cakap macam ni, tapi juga kena pakai matrik kad ..."


看来凶多吉少了。。。。

"okok, i pakai sekarang..."

"sebab kalau u tak pakai, i tak tau u orang luar atau pelajar ma ..."

"tapi saya nampak tak macam pelajar meh?"

"bukan, tapi .... hahahaha "


他终于给我弄笑了,
放下心头大石。。。

我再继续跟他聊,


"yalor, tahun ini i sudah last year dan last sem so patuh pakai matrik kad lor, kalau tidak after graduate tak ada peluang pakai lagi ..."

"yaya, last sem lagi perlu pakai dua side di baju, hahaha ..."

"hahahaha ..."

就这样我和他有说有笑的,
他还问我读什么科系的,更告诉我他的女儿也是ukm学生,还有一个在uitm读的。。。。
我们就这样聊了十多分钟。


直到我朋友来了,
我才和他道别,
他竟然还跟我说:" ok, bye bye, jumpa lagi."


还要jumpa lagi ???


=.='''

哈哈,就这样我又再靠这招成功的逃过了。。。。

还记得, 之前两次我也是酱,
差点中saman但到最后还是一样变成跟他们聊天的逃过了。。。。
而且是聊得很开心的那种,
就连他的孩子也拿出来聊。。。

哈哈

他们还蛮可爱的。。。。



No comments:

Post a Comment